Vakantie - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Gery Drost - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Gery Drost - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Gery

Blijf op de hoogte en volg Gery

13 Januari 2009 | Ethiopië, Addis Abeba

Sorry lieve lezers dat het zo lang heeft geduurd dat ik wat geschreven heb op mn blog...

Zoals jullie gelezen hebben ben ik 2 weken op vakantie geweest...maar wat heb ik daar eigenlijk gedaan en gezien??!
Ik ben een weekje naar het zuiden geweest met Rob en Carlijn. We hebben daar verschillende stammen gezien, waaronder de Mursi (de stam met de schotels in de lip van groeten uit de rimboe), we hebben geslapen in een echt Afrikaans huis (lijkt op een olifantenhoofd) in Dorse en gedanst met de inlandse bewoners, dikke lol gehad natuurlijk...want wij als houten Nederlanders zijn niet zo soepel als deze Ethiopiers! hahah!

Rastafari's
Ook zijn we in Shasemene gweeest...daar wonen de Rastafari's...het Jamaica van Afrika! Eigenlijk zouden we alleen een kijkje nemen in de kerk en het museum...maar toen we bij het museum aankwamen, bleek dit gesloten te zijn op maandag! Jammer voor ons! Na een paar minuten kwam er iemand bij ons dat we toch naar binnen mochten, wij dachten wat aardig dat ze voor ons het museum open doen! Wat bleek nou...er was een oude rasta van 79 jaar, die ons wel graag wilde ontmoeten! Echt iets unieks! Hij was voor 7 dagen in Shasemene en zou dan weer terug vliegen naar Amerika...dat was dus ff mazzel hebben voor ons! We hebben met hem gesproken en een stukje uit de bijbel gelezen, openbaringen 17 laatste vers en hoofdstuk 18. Zij denken dat dit over Amerika gaat.
Ook denken ze dat Jezus zwart was, verder hebben ze veel overeenkomsten met mijn geloof. Leuk om zo dingen uit te wisselen!
De reis vervolgde naar huis...om de volgende dag naar het noorden te vertrekken!

Vakantie Noord-Ethiopie
Maaike is bij ons ingestapt!
De reis naar het noorden was heel anders na naar het zuiden! We hebben het grootste deel van de historische route gedaan die in de Lonely planet staat...we zijn naar Bahir Dar geweest, waar we gevaren hebben op lake tana, en 4 kloosters/kerken hebben gezien (ze waren allemaal verschillend). De volgende dag zijn we naar Gondar gereden, waar we het kasteel en badhuis van Fasilidas gingen bekijken. Het badhuis wordt nu nog gebruikt als doopvont voor het Ethiopisch orthodoxe feest, Timkat, het feest dat Jezus gedoopt wordt door Johannes de Doper...alle Christenen in de buurt worden elk jaar rond die dag in dat water gedoopt.
Ook zijn we naar de Debre brehan selassie kerk geweest, hier zijn op het plafond afbeeldigen geschilderd van engelenhoofden...heel mooi!
De volgende dag was het weer tijd om vroeg op te staan en zijn we naar de Simien mountains gereden, in Debark hebben we geluncht bij de zus van onze begeleider in Addis...
Het hoogte punt van de reis was toch wel Lalibela...de plaats met de 11 rotskerken! Wow...wat gaaf! Al die kerken zijn stuk voor stuk uit 1 stuk rots gehouwen! En mooi dat ze zijn, allemaal verschillende vormen! Aan de binnenkant weer veel mooie muurschilderingen!
Toen we dit allemaal hadden gezien, waren we voldaan en konden we weer naar huis! Terug naar Addis! Waar het kerstavond was toen we thuiskwamen!

• 13 Januari 2009 - 15:56

Linda:

Oh, je maakt ons wel erg jaloers zo! Klinkt echt supertof en mooi wat je allemaal gezien hebt!!